SIKÇA SORULAN SORULAR

Personel Oryantasyon Kılavuzu

Personel Oryantasyon Kılavuzu

TUS/YDUS/DUS/EUS Sonuçlarına Göre Yapılacak Atamalar

Başvuru başlama ve bitiş tarihleri nedir?

Yerleştirme sonuçlarının ÖSYM’nin internet sayfasında yayımlandığı tarihten bir iş günü sonra başlamak üzere 10 iş günü içerisinde başvuru yapılır.

Başvurumu ONLİNE olarak mı yapmalıyım?

Evet, sistem üzerinden Online yapmalısınız.
İstenilen belgeleri sisteme yüklemek koşuluyla başvuru yapabilirsiniz.
Taratılarak yüklenen evraklarınızın netliğinden emin olunuz.
Göreve başlamak üzere geldiğinizde Fakülte Dekanlığına Rektörlüğe verilmek üzere 2 adet vesikalık fotoğraf teslim ediniz.

Başvurumun kabul edildiğini nasıl anlamalıyım?

Başvurunuz ile ilgili eksiklik veya hata tespit edildiğinde size sistem üzerinden bildirilecek olup, bütün evraklarınız onaylandığında yine sistem üzerinden “Başvurunuz Onaylandı” mesajı iletilecektir.
Bu süreçte zaman zaman hesabınızı kontrol etmeyi unutmayınız.

Açıktan atama nedir?

Herhangi bir kamu görevinde hiç çalışmamış veya bir dönem çalışmış ancak çeşitli nedenlerle bu görevinden ayrılmış kişiler için yapılan atama türüdür.

Açıktan ataması yapılacak Araştırma Görevlilerinden istenen belgeler nelerdir?

✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔ Adli Sicil Belgesi
✔ Sağlık Raporu
✔  1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ Askerlik Durum Belgesi (Erkek Adaylar İçin)
✔ Daha önce herhangi bir kamu kurumunda çalışıp ayrılmış iseniz, en son çalıştığınız kurumdan alacağınız Onaylı Hizmet Belgesi
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için:
✔ Uzmanlık Belgesi
✔ Devlet Hizmet Yükümlülüğü Kalan Süre Gösterir Belge

Açıktan ataması yapılanlar için atama süreci nasıl tamamlanır?

Başvuru evraklarınız kontrol edildikten sonra Ankara Valiliğine Arşiv Araştırması yazınız yazılır.

Olumlu sonuç geldiğinde atamanız yapılır.

Arşiv Araştırması sonucunuzun cevap süresi yoğunluk durumuna göre değişkenlik gösterecektir. Tahmini olarak bir ay kadar sürmektedir.

Atama işlemi gerçekleştiğinde ikamet adresinize tebligat gönderilir.

Tebligat adresinize ulaştığında Ankara içinde ikamet ediyorsanız ertesi gün, Ankara dışında ikamet ediyorsanız 15 (on beş) gün içinde göreve başlamalısınız.

Naklen atama nedir?

Bir kamu kurumunda çalışan personelin farklı bir kamu kurumuna naklen atanması işlemidir.

Şu an Sağlık Bakanlığı ya da herhangi bir üniversitede çalışıyorsanız bu yolla atanabilirsiniz.

Naklen ataması yapılacak Araştırma Görevlilerinden istenen belgeler nelerdir?

✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔  1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ Askerlik Durum Belgesi (Erkek Adaylar İçin)
✔ Hizmet Belgesi
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için:
✔ Uzmanlık Belgesi
✔ Devlet Hizmet Yükümlülüğü Kalan Süre Gösterir Belge

Naklen ataması yapılanlar için atama süreci nasıl tamamlanır?

Son başvuru tarihinden sonra, muvafakat isteme yazınız çalıştığınız kuruma EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden gönderilir.

Kurumunuzdan alınan muvafakat üzerine atama işleminiz yapılır.(Sağlık Bakanlığında Sözleşmeli Personel olarak çalışıyorsanız muvafakatınızınverilebilbesi için Kadrolu pozisyona geçmeniz gerekmektedir.)

Atama işlemi gerçekleştiğinde çalıştığınız kuruma ilişik kesme, atandığınız fakülteye atama onayı yazısı gönderilir.

Çalıştığınız kurumdan ayrıldıktan sonra Ankara içinde çalışıyorsanız aynı gün, Ankara dışında çalışıyorsanız 15 (on beş) gün içinde göreve başlamalısınız.

Vesikalık Fotoğrafımı nasıl yüklemeliyim?

Fotoğrafınızı tarayıcıda taratarak sisteme yüklemelisiniz.

Netliğinden emin olduktan sonra sisteme atınız.

Dilekçeyi nasıl doldurmalıyım?

Sistem üzerinde bulunan Dilekçeyi doldurmalısınız.

Çıktı alıp imzalamalı ve tekrar taratarak sisteme yüklemelisiniz.

Özgeçmişi nasıl hazırlamalıyım?

Sistem üzerinde bulunan Özgeçmiş formunu doldurmalısınız.

E-devlet üzerinden alabileceğim evraklar nelerdir?

İstenilen alanlarda “Kuruma ibraz” seçeneğini seçip “Gazi Üniversitesi” yazmalısınız.

✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔ Adli Sicil Belgesi
✔ Diploma (Mezun Belgesi Sorgulama)
✔ Askerlik Belgesi
✔ Hizmet Belgesi (Hitap Hizmet Dökümü)

Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneğini nasıl alabilirim?

✔  E-devlet üzerinden almalısınız.
✔ Belgenin neden verileceği alanına “Kuruma ibraz” seçeneğini seçip “Gazi Üniversitesi” yazmalısınız.
✔ Bekar iseniz ailenizin, evli iseniz eşinizle beraber ailenizin de bilgilerini alınız. Kardeşleriniz için aile büyüklerinizden birinin adına belge almanız gerekebilir.

Sağlık Raporunu nereden, ne şekilde alabilirim?

✔ Tam teşekküllü devlet veya özel hastanelerden heyet raporu olarak alınabilir.
✔ Hastane uygulamaları değişmekte olduğundan raporda geçen bölümler ve hekim sayısı değişebilir.
✔ Sağlık raporunda “Asistanlık yapmasında… Araştırma Görevliliği yapmasında… Uzmanlık eğitimi almasında… sakınca yoktur.” gibi ibareler yazılabilir.
✔ Aldığınız Sağlık Raporunu taratarak sisteme yüklemelisiniz.

Onaylı Hizmet Belgesi nedir, nereden alabilirim?

✔ Şu an çalışmakta olan ya da daha önce herhangi bir kamu kurumunda çalışıp ayrılanlar için, en son çalıştıkları kurumdan alacakları göreve başlama, terfi ve görevden ayrılma gibi tarihlerin yer aldığı derece ve kademe durumunu gösteren bir belgedir.
✔ E-devlet üzerinden HİTAP HİZMET DÖKÜMÜ olarak almalısınız.
✔ Eğer aldığınız belgede bilgileriniz yoksa veya e-devlet üzerinden alamıyorsanız en son çalıştığınız kurumdan bir dilekçe ile talep edebilirsiniz.
✔ Sağlık Bakanlığına bağlı birimlerde çalıştıysanız Sağlık Bakanlığından, İl Sağlık Müdürlüklerinden alabilirsiniz.
✔ Harici aldığınız Hizmet Belgesini taratarak sisteme yüklemelisiniz.

Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, başvurumu nereye yapmalıyım?

Başvurunuzu Sağlık Bakanlığına yapmalısınız.

Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, çalıştığım kurumdan ne zaman ayrılmalıyım?

Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan görevlendirme yazısının Üniversitemize ulaşıp ilgili Fakülteye iletildiği bilgisini aldıktan sonra Sağlık Bakanlığındaki görevinizden ayrılışınızı yapınız.

Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, hangi belgeleri getirmeliyim?

✔ Göreve başlamak üzere ilgili Fakültemize geldiğinizde aşağıdaki belgeleri teslim ediniz.
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma Örneği
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔  1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ YAN DAL için + Uzmanlık Belgesi

Yabancı Uyruklu Kontenjanı ile Üniversitenizi kazandım, hangi belgeleri getirmeliyim?

✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Bilgi için sıkça sorulan sorular listesinden özgeçmişe göz atınız.
✔ Diploma
✔ Yabancı ülkelerdeki tıp fakültelerinin birinden mezun olduysanız diplomanızın noter tasdikli örneği ile YÖK’ten alınmış denklik belgesi aslı ve bir fotokopisi,
✔  Türkiye’deki tıp fakültelerinin birinden mezun olduysanız diploma aslı ve bir fotokopisi,
✔ Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
✔ Pasaport fotokopisi geçerlidir, aslını da yanınızda getiriniz.
✔ İkamet İzin Belgesi
✔ Türkiye'de ikametinize izin verildiğine dair Emniyet Genel Müdürlüğünden alınmış belge
✔ Türkçe Dil Bilgisi Başarı Belgesi
✔ Mesleki konuları izleyebilecek derecede Türkçe bildiğinizi ölçmek amacıyla Tıpta Uzmanlık Kurulunun belirleyeceği bir kuruluş tarafından yapılan Türkçe dil bilgisi sınavında başarılı olduğunuza dair belgenin aslı veya noter tasdikli örneğini getiriniz. Uzmanlık eğitimine başladığınız tarihten itibaren en geç bir yıl içerisinde temin etmelisiniz.
✔ Türkiye’deki tıp fakültelerinin Türkçe bölümlerinden mezun olanlarda, Türkçe dil bilgisi başarı belgesi aranmaz.
✔ Sağlık Raporu
✔ Bilgi için sıkça sorulan sorular listesinden sağlık raporuna göz atınız.
✔  Maddi Güvence Taahhütnamesi
✔  2 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için + Uzmanlık Belgesi

Akademik Teşvik Süreci

✔ Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu üyelerinin görev sürelerinin devam edip etmediği Yönetmelik uyarınca kontrol edilir.
✔ Yeni üye seçilecek mi? Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu üyelerinin tespiti için Üniversite Senatosuna yazı yazılır. (Komisyonun görevi devam ediyorken görevden ayrılan komisyon üyesi varsa onun için de aynı işlem sırası takip edilir)
✔ Rektör tarafından Senatoya önerilmek üzere; her bir doçentlik temel alanından bir önceki akademik teşvik döneminde yüksek puan alanların listesi hazırlanır. Liste Rektöre sunulması için Komisyon Başkanı olarak görevli Rektör Yardımcısına verilir.
✔ Komisyon üyelerinin isimleri Senato'da belirlendikten sonra Senato tutanağında isimleri yer alan öğretim üyelerine bilgilendirme yazısı hazırlanır.
✔ Komisyon Üyelerinin isimleri ATÖSİS’e ve Personel Otomasyonuna işlenir.
✔ Birim Komisyon üye listelerinin güncellenmesi hakkında birimlere yazı yazılır. Birimler tarafından güncellenen listeler ilgili yönetmeliğe göre kontrol edilir.
✔ Birim komisyon üyelerinin isimleri ATÖSİS’e işlenir.
✔ Toplantı günü belirlenir, üyelere imzalatılmak üzere katılım ve karar tutanakları hazırlanır. Toplantı sırasında raportörlük ve sekretarya işlemleri yürütülür.
✔ Toplantıda Akademik Teşvik Süreç Takvimi belirlenir. İlgili Usul ve Esaslar güncellenir.
✔ İlgili Süreç Takvimi, Usul ve Esaslar ATOSİS’e işlenir. "Üniversitemiz web sayfasında duyuru yapılır. Ayrıca Üniversitemiz tüm öğretim elemanlarına e posta ile de başvuru süreci hakkında bilgilendirme yapılır.
✔ Öğretim elemanları tarafından ATÖSİS'e girilen başvuru dosyaları, her birimin kendi Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarınca değerlendirilir.
✔ Birimler, değerlendirme raporlarını ve eklerini üst yazı ile süresi içerisinde Rektörlük Personel Dairesine gönderir.
✔ Nihai değerlendirmeyi yapmak üzere Akademik Teşvik Düzenleme Denetleme ve İtiraz Komisyonu toplantıya çağırılır.
✔ Komisyondan gelen değerlendirme raporları Komisyon üyelerine imzalatılır.
✔ İmzalar tamamlandıktan sonra başvuru takviminde belirtilen günde Üniversite web sayfasından duyuru yapılır. Başvuru yapan akademik personelin ATÖSİS üzerinden başvuru sonucunu görmesi sağlanır.
✔ Başvuran öğretim elemanlarından sonuca itiraz edenlerin başvuru evrakları değerlendirme toplantısında görüşülmek üzere hazırlanır.
✔ İtiraz başvurularını değerlendirmek üzere Akademik Teşvik Düzenleme ve Denetleme Komisyonu toplantı günü belirlenir. Toplantılar süresince tüm sekretarya işlemleri yapılır.
✔ Komisyondan gelen değerlendirme raporları Komisyon üyelerine imzalatılır.
✔ İmzalar tamamlandıktan sonra başvuru takviminde belirtilen günde başvuru sonuçları ATÖSİS üzerinden duyurulur.
✔ Nihai sonuç listesi, ilgili birimlere yazı ile gönderilir.
✔ Üniversitemizde görev yapmakta iken akademik teşvik ödeneği almaya hak kazanan; ancak daha sonra naklen başka kuruma atanarak görevinden ayrılan akademik personelin yeni kurumuna ilgilinin ödemesinin yapılması için yazı yazılır.
✔ Başka kurumda akademik teşvik almaya hak kazanmış olup Üniversitemize naklen atanan akademik personel ile ilgili eski kurumundan gelen bilgilendirme yazısı kadrosunun bulunduğu birime üst yazı ile gönderilir. Birim ödeme işlemlerini yapar.

 Başvuru Süreci İş Akış Şeması

Personel Kimlik Kartı

Personel kimlik kartımı nasıl alabilirim?

 Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan  Personel Kimlik Talep Formunu   düzenleyerek çalıştığınız birim üzerinden   EBYS ile gönderiniz.

Jet (Banka) Kartı

Jet kartımı nasıl alabilirim?

Jet Kart talebinde bulunan İdari ve Akademik Personelimiz;

- Kimlik Fotokopisi

- Atama Hareket Onayı Fotokopisi

ile birlikte Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Yemek Yürütme Tahakkuk Birimine başvurmaları gerekmektedir.

Toplu Taşıma Kartı

İşe yeni başladım, kartı nereden temin edebilirim?

İşe yeni başlayan personel, 0 (312) 202 23 36 telefon numarasını arayarak kurumumuz tarafından EGO Genel Müdürlüğü'ne işe başladığına dair bilgilendirme yapılıp yapılmadığını teyit etmelidir.

▪ Eğer bilgilendirme yapılmamışsa, kurumumuz gerekli bildirimi yaptıktan sonra personele süreçle ilgili yönlendirme yapılacaktır.

▪ Eğer bilgilendirme yapılmışsa, personel EGO Genel Müdürlüğü'ne şahsen giderek personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte kurumsal kart başvurusu yapmalıdır.

▪ Kart teslim alındıktan sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.

▪ Bu bildirim yapılmadığı sürece kartlara herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.

Her ay karta ne kadar bakiye yüklenir?

Kurumsal ulaşım kartlarının bakiyesi her ay 1.144 TL'ye (44 tam biniş) tamamlanmaktadır. Kartınızda mevcut bir bakiye bulunması hâlinde yalnızca eksik tutar kadar yükleme yapılır.

Kart bakiyesi ayın hangi günü yatar?

Kart bakiyeleri her ay düzenli olarak ayın 5'i veya 6'sı civarında yatırılmaktadır. Onay aşamalarından kaynaklı olarak zaman zaman aksaklıklar yaşanabilmektedir.

Hesabıma neden beklediğimden az bakiye yattı?

EGO Genel Müdürlüğü tarafından bakiye tutarlarının kurumumuza iletilmesi, gerekli giriş–çıkış kontrollerinin yapılması, bütçe onay süreci ve EGO'nun ödemeleri gerçekleştirmesi genellikle ayın 5–6'sını bulmaktadır.Bu nedenle hesabınıza yatan tutara, bir önceki ayın son günündeki kart bakiyenizi ekleyerek toplam bakiyenizi hesaplamanız gerekmektedir. Toplam tutar bu şekilde 1.144 TL'ye tamamlanır.

Kartımı kaybettim, ne yapmalıyım?

Kurumsal ulaşım kartını kaybeden personelin, Ulus'taki EGO Genel Müdürlüğü'ne bizzat başvurarak personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte "kurumsal kart yenileme" talebinde bulunması gerekmektedir.

Bu durumu kuruma bildirmek zorunludur.

Yeni kart düzenlendikten sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.

Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından, sonraki dönem ödemeleri yeni karta yapılacaktır.

Akademik Personel Pasaport İşlemleri

 Personel Daire Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan  Pasaport Formu düzenlenerek Personel Daire Başkanlığı’na müracaat edilir. Adlarına hizmet damgalı pasaport düzenlenen görevli, eş ve çocuklarının görevle ilgili seyahatini tamamlamasını takiben, geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaportların Personel Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.  

İdari Personel Pasaport İşlemleri

 Personel Daire Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan  Pasaport Formu düzenlenerek Personel Daire Başkanlığı’na müracaat edilir.

Akademik Personel Görevlendirme İşlemleri

İngilizce İlgili Makam alabilir miyim?

İlgili Makamlar Türkçe Metin şeklinde düzenlenmektedir.  Yeminli Mütercim Tercümanlara hazırlanan ilgili makamınızı istenilen dile çevrilmesini talep edebilirsiniz.

Kadro Derecemi nereden öğrenebilirim?

Akademik Personellerimiz özlük sisteminden ve kadrolarının bulunduğu Mutemetten Kadro derecelerini öğrenebilirler.

Pasaport Formuna nereden ulaşabilirim?

Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı sayfasından Kalite Başlığı altında Formlar kısmından Yeşil, Hususi (Gri) Pasaport Formlarına ulaşılabilirler.

Üniversitemizden emekli ve çeşitli nedenlerle ayrılan akademik personel için pasaport işlemleri nasıl yapılır?

Üniversitemizden emekli olmuş ya da çeşitli nedenlerle ayrılmış akademik personellerimiz pasaport formlarını doldurmadan önce ilgili makam almaları gerekmektedir. İlgili makam isteklerini Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına hitaben dilekçe ile mail yoluyla  başvuru yapmaları gerekmektedir.

Dilekçe ile başvurduğum ilgili makam başvurusu tarafıma ne şekilde ulaştırılır?

İlgili kişinin e-mail adresine elektronik posta yoluyla gönderilir.

2547 sayılı Kanun’un Ek-46. Maddesi uyarınca yapılan görevlendirmelere nereden başvuru yapılır?

Çalışmak istediğiniz Fakülteye başvuru evrakları (Doktora Derecesine Sahip Türk Veya Yabancı Uyruklu Nitelikli Araştırmacıların Yükseköğretim Kurumlarında Kısmi Zamanlı Görevlendirilmesine İlişkin Usul Ve Esaslar’da yer almaktadır.) bırakılır. Bu evraklar başvurulan birim aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilir. Üniversitemiz Yönetim Kurulunda uygun görülen görevlendirme üst yazısı ile söz konusu başvuru Yöksis üzerinden onaylanır ve YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.

YÖKSİS bilgi sistemine nasıl kayıt yaptırabilirim?

Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı İstatistik Birimine bizzat başvuru yaptığınızda kaydınız yapılacaktır.

Aldığımız pasaport formunun işlemlerini başka illerdeki Nüfus Müdürlüğüne yaptırabilir miyiz?

Aldığınız Pasaport Formu ile İstediğiniz ildeki herhangi bir nüfus müdürlüğüne başvuru yapabilirsiniz.

AKAP-DOSAP ve GEP Üniversite onay kısmını nasıl gerçekleştiriyoruz?

Yök tarafından yayınlanan Yükseköğretim Kurulu Uluslararası Araştırma Programları (Gep, Dosap, Akap) Başvuru Kılavuzunda yer alan belgeleri YÖKSİS “YÖK Bursları ve Destekleri sekmesinden” başvuru sistemine ekledikten sonra evraklarınızı biriminiz aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına göndermeniz gerekmektedir. Görevlendirme talebiniz Üniversite Yönetim Kuruluna sunulur, uygun görülürse YÖK’e bildirilir ve Yöksis üzerinden sisteme yüklenen evrakların YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.

Ek-34 başvuruları nasıl yapılmaktadır?

Çalışmak istediğiniz birime başvuru evrakları (Doktora Sonrası Sözleşmeli Araştırmacı İstihdamı (Ek-34 Üncü Madde) Özgeçmiş Oluşturma Ve Başvuru Kılavuzunda yer almaktadır.) bırakılır. Bu evraklar görev almak istediğiniz birim aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilir. Üniversitemiz Yönetim Kurulunda uygun görülen görevlendirme üst yazısı ile söz konusu başvuru Yöksis üzerinden onaylanır ve YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.Öğretim Üyelerinin Uzun Süreli Görevlendirmeleri (7. yıl izni) için gerekli şartlar nelerdir?

Kadrosunun bulunduğu üniversitede veya 2809 sayılı Kanuna tabi başka bir devlet üniversitesinde toplan en az altı yıl ÖĞRETİM ELEMANI olarak çalışmış olmak şarttır.

Öğretim üyelerinin aylıklı görevlendirme süreleri 1 (bir) yılı aşamaz. Ancak, bu süre ilgilinin talebi ve üniversitesinin uygun görmesi halinde 1 (bir) yıl AYLIKSIZ olarak uzatılabilecektir.

Daha önce bu madde kapsamında görevlendirilen bir öğretim üyesinin yeniden görevlendirilme talebinde bulunması için üniversiteye dönüş tarihinden itibaren aylık ve yolluk talebi olması halindealtı yıl bulunmayanlar için ise 2 (iki) yıl görev yapmış olma şartı aranacaktır.

Uzun süreli görevlendirmelerde göre yapılan birime (Dekanlık, Enstitü, Yüksekokul) en az 45 gün önce gerekli belgelerle birlikte başvurmaları gerekmektedir.

Araştırma Görevlilerinin yurt dışında görevlendirilmeleri nasıl yapılır?

15/1/2023 32074 sayı ile Resmi Gazete yayımlanan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının Yurtiçinde ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik uyarınca araştırma görevlilerine 1 (bir) yıla kadar yurtdışında uzun süreli görevlendirme yapılabilir. Ancak bu görevlendirmeler görev yapmakta oldukları (atandıkları) maddeye göre bazı değişikler göstermektedir.

2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesi kapsamında atanan Araştırma Görevlileri en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurt dışında en fazla BİR YILA kadar AYLIKLI olarak görevlendirilebileceklerdir. Yurt dışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda İKİ YILI geçemez.

2547 Sayılı Kanun'un 50/d maddesi uyarınca görev yapmakta olan Araştırma Görevlileri yurt dışında uzun süreli görevlendirilebilirler mi?

2547 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında atanan araştırma görevlileri, üniversiteyedöndüklerinde mecburi hizmet yükümlülüklerini yerine getirebilecek yeterli çalışma süresine sahip olması hususu gözetilerek üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıylayurt dışında en fazla ALTI AYA kadar AYLIKLI olarak görevlendirilebilirler. Yurt dışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda BİR YILI geçemez.

background image