Üniversitemize yeni başlayan Akademik ve İdari Personelimizin uyum sürecini hızlandırmak amacıyla Başkanlığımız İstatistik ve Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğünün hazırlamış olduğu Personel Oryantasyon Kılavuzuna buradan erişebilirsiniz.
TUS/YDUS/DUS/EUS Sonuçlarına Göre Yapılacak Atamalar
Başvuru başlama ve bitiş tarihleri nedir?
Yerleştirme sonuçlarının ÖSYM’nin internet sayfasında yayımlandığı tarihten bir iş günü sonra başlamak üzere 10 iş günü içerisinde başvuru yapılır.
Başvurumu ONLİNE olarak mı yapmalıyım?
Evet, sistem üzerinden Online yapmalısınız.
İstenilen belgeleri sisteme yüklemek koşuluyla başvuru yapabilirsiniz.
Taratılarak yüklenen evraklarınızın netliğinden emin olunuz.
Göreve başlamak üzere geldiğinizde Fakülte Dekanlığına Rektörlüğe verilmek üzere 2 adet vesikalık fotoğraf teslim ediniz.
Başvurumun kabul edildiğini nasıl anlamalıyım?
Başvurunuz ile ilgili eksiklik veya hata tespit edildiğinde size sistem üzerinden bildirilecek olup, bütün evraklarınız onaylandığında yine sistem üzerinden “Başvurunuz Onaylandı” mesajı iletilecektir.
Bu süreçte zaman zaman hesabınızı kontrol etmeyi unutmayınız.
Açıktan atama nedir?
Herhangi bir kamu görevinde hiç çalışmamış veya bir dönem çalışmış ancak çeşitli nedenlerle bu görevinden ayrılmış kişiler için yapılan atama türüdür.
Açıktan ataması yapılacak Araştırma Görevlilerinden istenen belgeler nelerdir?
✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔ Adli Sicil Belgesi
✔ Sağlık Raporu
✔ 1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ Askerlik Durum Belgesi (Erkek Adaylar İçin)
✔ Daha önce herhangi bir kamu kurumunda çalışıp ayrılmış iseniz, en son çalıştığınız kurumdan alacağınız Onaylı Hizmet Belgesi
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için:
✔ Uzmanlık Belgesi
✔ Devlet Hizmet Yükümlülüğü Kalan Süre Gösterir Belge
Açıktan ataması yapılanlar için atama süreci nasıl tamamlanır?
Başvuru evraklarınız kontrol edildikten sonra Ankara Valiliğine Arşiv Araştırması yazınız yazılır.
Olumlu sonuç geldiğinde atamanız yapılır.
Arşiv Araştırması sonucunuzun cevap süresi yoğunluk durumuna göre değişkenlik gösterecektir. Tahmini olarak bir ay kadar sürmektedir.
Atama işlemi gerçekleştiğinde ikamet adresinize tebligat gönderilir.
Tebligat adresinize ulaştığında Ankara içinde ikamet ediyorsanız ertesi gün, Ankara dışında ikamet ediyorsanız 15 (on beş) gün içinde göreve başlamalısınız.
Naklen atama nedir?
Bir kamu kurumunda çalışan personelin farklı bir kamu kurumuna naklen atanması işlemidir.
Şu an Sağlık Bakanlığı ya da herhangi bir üniversitede çalışıyorsanız bu yolla atanabilirsiniz.
Naklen ataması yapılacak Araştırma Görevlilerinden istenen belgeler nelerdir?
✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔ 1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ Askerlik Durum Belgesi (Erkek Adaylar İçin)
✔ Hizmet Belgesi
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için:
✔ Uzmanlık Belgesi
✔ Devlet Hizmet Yükümlülüğü Kalan Süre Gösterir Belge
Naklen ataması yapılanlar için atama süreci nasıl tamamlanır?
Son başvuru tarihinden sonra, muvafakat isteme yazınız çalıştığınız kuruma EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden gönderilir.
Kurumunuzdan alınan muvafakat üzerine atama işleminiz yapılır.(Sağlık Bakanlığında Sözleşmeli Personel olarak çalışıyorsanız muvafakatınızınverilebilbesi için Kadrolu pozisyona geçmeniz gerekmektedir.)
Atama işlemi gerçekleştiğinde çalıştığınız kuruma ilişik kesme, atandığınız fakülteye atama onayı yazısı gönderilir.
Çalıştığınız kurumdan ayrıldıktan sonra Ankara içinde çalışıyorsanız aynı gün, Ankara dışında çalışıyorsanız 15 (on beş) gün içinde göreve başlamalısınız.
Vesikalık Fotoğrafımı nasıl yüklemeliyim?
Fotoğrafınızı tarayıcıda taratarak sisteme yüklemelisiniz.
Netliğinden emin olduktan sonra sisteme atınız.
Dilekçeyi nasıl doldurmalıyım?
Sistem üzerinde bulunan Dilekçeyi doldurmalısınız.
Çıktı alıp imzalamalı ve tekrar taratarak sisteme yüklemelisiniz.
Özgeçmişi nasıl hazırlamalıyım?
Sistem üzerinde bulunan Özgeçmiş formunu doldurmalısınız.
E-devlet üzerinden alabileceğim evraklar nelerdir?
İstenilen alanlarda “Kuruma ibraz” seçeneğini seçip “Gazi Üniversitesi” yazmalısınız.
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ İkametgâh Belgesi
✔ Adli Sicil Belgesi
✔ Diploma (Mezun Belgesi Sorgulama)
✔ Askerlik Belgesi
✔ Hizmet Belgesi (Hitap Hizmet Dökümü)
Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneğini nasıl alabilirim?
✔ E-devlet üzerinden almalısınız.
✔ Belgenin neden verileceği alanına “Kuruma ibraz” seçeneğini seçip “Gazi Üniversitesi” yazmalısınız.
✔ Bekar iseniz ailenizin, evli iseniz eşinizle beraber ailenizin de bilgilerini alınız. Kardeşleriniz için aile büyüklerinizden birinin adına belge almanız gerekebilir.
Sağlık Raporunu nereden, ne şekilde alabilirim?
✔ Tam teşekküllü devlet veya özel hastanelerden heyet raporu olarak alınabilir.
✔ Hastane uygulamaları değişmekte olduğundan raporda geçen bölümler ve hekim sayısı değişebilir.
✔ Sağlık raporunda “Asistanlık yapmasında… Araştırma Görevliliği yapmasında… Uzmanlık eğitimi almasında… sakınca yoktur.” gibi ibareler yazılabilir.
✔ Aldığınız Sağlık Raporunu taratarak sisteme yüklemelisiniz.
Onaylı Hizmet Belgesi nedir, nereden alabilirim?
✔ Şu an çalışmakta olan ya da daha önce herhangi bir kamu kurumunda çalışıp ayrılanlar için, en son çalıştıkları kurumdan alacakları göreve başlama, terfi ve görevden ayrılma gibi tarihlerin yer aldığı derece ve kademe durumunu gösteren bir belgedir.
✔ E-devlet üzerinden HİTAP HİZMET DÖKÜMÜ olarak almalısınız.
✔ Eğer aldığınız belgede bilgileriniz yoksa veya e-devlet üzerinden alamıyorsanız en son çalıştığınız kurumdan bir dilekçe ile talep edebilirsiniz.
✔ Sağlık Bakanlığına bağlı birimlerde çalıştıysanız Sağlık Bakanlığından, İl Sağlık Müdürlüklerinden alabilirsiniz.
✔ Harici aldığınız Hizmet Belgesini taratarak sisteme yüklemelisiniz.
Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, başvurumu nereye yapmalıyım?
Başvurunuzu Sağlık Bakanlığına yapmalısınız.
Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, çalıştığım kurumdan ne zaman ayrılmalıyım?
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan görevlendirme yazısının Üniversitemize ulaşıp ilgili Fakülteye iletildiği bilgisini aldıktan sonra Sağlık Bakanlığındaki görevinizden ayrılışınızı yapınız.
Sağlık Bakanlığı Kadrosu ile Üniversitenizi kazandım, hangi belgeleri getirmeliyim?
✔ Göreve başlamak üzere ilgili Fakültemize geldiğinizde aşağıdaki belgeleri teslim ediniz.
✔ Özgeçmiş
✔ Diploma Örneği
✔ Nüfus Kayıt Örneği
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ 1 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ YAN DAL için + Uzmanlık Belgesi
Yabancı Uyruklu Kontenjanı ile Üniversitenizi kazandım, hangi belgeleri getirmeliyim?
✔ Dilekçe
✔ Özgeçmiş
✔ Bilgi için sıkça sorulan sorular listesinden özgeçmişe göz atınız.
✔ Diploma
✔ Yabancı ülkelerdeki tıp fakültelerinin birinden mezun olduysanız diplomanızın noter tasdikli örneği ile YÖK’ten alınmış denklik belgesi aslı ve bir fotokopisi,
✔ Türkiye’deki tıp fakültelerinin birinden mezun olduysanız diploma aslı ve bir fotokopisi,
✔ Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
✔ Pasaport fotokopisi geçerlidir, aslını da yanınızda getiriniz.
✔ İkamet İzin Belgesi
✔ Türkiye'de ikametinize izin verildiğine dair Emniyet Genel Müdürlüğünden alınmış belge
✔ Türkçe Dil Bilgisi Başarı Belgesi
✔ Mesleki konuları izleyebilecek derecede Türkçe bildiğinizi ölçmek amacıyla Tıpta Uzmanlık Kurulunun belirleyeceği bir kuruluş tarafından yapılan Türkçe dil bilgisi sınavında başarılı olduğunuza dair belgenin aslı veya noter tasdikli örneğini getiriniz. Uzmanlık eğitimine başladığınız tarihten itibaren en geç bir yıl içerisinde temin etmelisiniz.
✔ Türkiye’deki tıp fakültelerinin Türkçe bölümlerinden mezun olanlarda, Türkçe dil bilgisi başarı belgesi aranmaz.
✔ Sağlık Raporu
✔ Bilgi için sıkça sorulan sorular listesinden sağlık raporuna göz atınız.
✔ Maddi Güvence Taahhütnamesi
✔ 2 Adet Vesikalık Fotoğraf
✔ TUS/ YDUS/ DUS/ EUS Yerleştirme Sonuç Belgesi
✔ YAN DAL için + Uzmanlık Belgesi
✔ Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu üyelerinin görev sürelerinin devam edip etmediği Yönetmelik uyarınca kontrol edilir.
✔ Yeni üye seçilecek mi? Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu üyelerinin tespiti için Üniversite Senatosuna yazı yazılır. (Komisyonun görevi devam ediyorken görevden ayrılan komisyon üyesi varsa onun için de aynı işlem sırası takip edilir)
✔ Rektör tarafından Senatoya önerilmek üzere; her bir doçentlik temel alanından bir önceki akademik teşvik döneminde yüksek puan alanların listesi hazırlanır. Liste Rektöre sunulması için Komisyon Başkanı olarak görevli Rektör Yardımcısına verilir.
✔ Komisyon üyelerinin isimleri Senato'da belirlendikten sonra Senato tutanağında isimleri yer alan öğretim üyelerine bilgilendirme yazısı hazırlanır.
✔ Komisyon Üyelerinin isimleri ATÖSİS’e ve Personel Otomasyonuna işlenir.
✔ Birim Komisyon üye listelerinin güncellenmesi hakkında birimlere yazı yazılır. Birimler tarafından güncellenen listeler ilgili yönetmeliğe göre kontrol edilir.
✔ Birim komisyon üyelerinin isimleri ATÖSİS’e işlenir.
✔ Toplantı günü belirlenir, üyelere imzalatılmak üzere katılım ve karar tutanakları hazırlanır. Toplantı sırasında raportörlük ve sekretarya işlemleri yürütülür.
✔ Toplantıda Akademik Teşvik Süreç Takvimi belirlenir. İlgili Usul ve Esaslar güncellenir.
✔ İlgili Süreç Takvimi, Usul ve Esaslar ATOSİS’e işlenir. "Üniversitemiz web sayfasında duyuru yapılır. Ayrıca Üniversitemiz tüm öğretim elemanlarına e posta ile de başvuru süreci hakkında bilgilendirme yapılır.
✔ Öğretim elemanları tarafından ATÖSİS'e girilen başvuru dosyaları, her birimin kendi Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarınca değerlendirilir.
✔ Birimler, değerlendirme raporlarını ve eklerini üst yazı ile süresi içerisinde Rektörlük Personel Dairesine gönderir.
✔ Nihai değerlendirmeyi yapmak üzere Akademik Teşvik Düzenleme Denetleme ve İtiraz Komisyonu toplantıya çağırılır.
✔ Komisyondan gelen değerlendirme raporları Komisyon üyelerine imzalatılır.
✔ İmzalar tamamlandıktan sonra başvuru takviminde belirtilen günde Üniversite web sayfasından duyuru yapılır. Başvuru yapan akademik personelin ATÖSİS üzerinden başvuru sonucunu görmesi sağlanır.
✔ Başvuran öğretim elemanlarından sonuca itiraz edenlerin başvuru evrakları değerlendirme toplantısında görüşülmek üzere hazırlanır.
✔ İtiraz başvurularını değerlendirmek üzere Akademik Teşvik Düzenleme ve Denetleme Komisyonu toplantı günü belirlenir. Toplantılar süresince tüm sekretarya işlemleri yapılır.
✔ Komisyondan gelen değerlendirme raporları Komisyon üyelerine imzalatılır.
✔ İmzalar tamamlandıktan sonra başvuru takviminde belirtilen günde başvuru sonuçları ATÖSİS üzerinden duyurulur.
✔ Nihai sonuç listesi, ilgili birimlere yazı ile gönderilir.
✔ Üniversitemizde görev yapmakta iken akademik teşvik ödeneği almaya hak kazanan; ancak daha sonra naklen başka kuruma atanarak görevinden ayrılan akademik personelin yeni kurumuna ilgilinin ödemesinin yapılması için yazı yazılır.
✔ Başka kurumda akademik teşvik almaya hak kazanmış olup Üniversitemize naklen atanan akademik personel ile ilgili eski kurumundan gelen bilgilendirme yazısı kadrosunun bulunduğu birime üst yazı ile gönderilir. Birim ödeme işlemlerini yapar.
Personel kimlik kartımı nasıl alabilirim?
Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan Personel Kimlik Talep Formunu düzenleyerek çalıştığınız birim üzerinden EBYS ile gönderiniz.
Jet kartımı nasıl alabilirim?
Jet Kart talebinde bulunan İdari ve Akademik Personelimiz;
- Kimlik Fotokopisi
- Atama Hareket Onayı Fotokopisi
ile birlikte Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Yemek Yürütme Tahakkuk Birimine başvurmaları gerekmektedir.
İşe yeni başladım, kartı nereden temin edebilirim?
İşe yeni başlayan personel, 0 (312) 202 23 36 telefon numarasını arayarak kurumumuz tarafından EGO Genel Müdürlüğü'ne işe başladığına dair bilgilendirme yapılıp yapılmadığını teyit etmelidir.
▪ Eğer bilgilendirme yapılmamışsa, kurumumuz gerekli bildirimi yaptıktan sonra personele süreçle ilgili yönlendirme yapılacaktır.
▪ Eğer bilgilendirme yapılmışsa, personel EGO Genel Müdürlüğü'ne şahsen giderek personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte kurumsal kart başvurusu yapmalıdır.
▪ Kart teslim alındıktan sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.
▪ Bu bildirim yapılmadığı sürece kartlara herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.
Her ay karta ne kadar bakiye yüklenir?
Kurumsal ulaşım kartlarının bakiyesi her ay 1.144 TL'ye (44 tam biniş) tamamlanmaktadır. Kartınızda mevcut bir bakiye bulunması hâlinde yalnızca eksik tutar kadar yükleme yapılır.
Kart bakiyesi ayın hangi günü yatar?
Kart bakiyeleri her ay düzenli olarak ayın 5'i veya 6'sı civarında yatırılmaktadır. Onay aşamalarından kaynaklı olarak zaman zaman aksaklıklar yaşanabilmektedir.
Hesabıma neden beklediğimden az bakiye yattı?
EGO Genel Müdürlüğü tarafından bakiye tutarlarının kurumumuza iletilmesi, gerekli giriş–çıkış kontrollerinin yapılması, bütçe onay süreci ve EGO'nun ödemeleri gerçekleştirmesi genellikle ayın 5–6'sını bulmaktadır.Bu nedenle hesabınıza yatan tutara, bir önceki ayın son günündeki kart bakiyenizi ekleyerek toplam bakiyenizi hesaplamanız gerekmektedir. Toplam tutar bu şekilde 1.144 TL'ye tamamlanır.
Kartımı kaybettim, ne yapmalıyım?
Kurumsal ulaşım kartını kaybeden personelin, Ulus'taki EGO Genel Müdürlüğü'ne bizzat başvurarak personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte "kurumsal kart yenileme" talebinde bulunması gerekmektedir.
Bu durumu kuruma bildirmek zorunludur.
Yeni kart düzenlendikten sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.
Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından, sonraki dönem ödemeleri yeni karta yapılacaktır.
Personel Daire Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan Pasaport Formu düzenlenerek Personel Daire Başkanlığı’na müracaat edilir. Adlarına hizmet damgalı pasaport düzenlenen görevli, eş ve çocuklarının görevle ilgili seyahatini tamamlamasını takiben, geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaportların Personel Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.
Personel Daire Başkanlığımızın personel.gazi.edu.tr adresinde formlar bölümünde bulunan Pasaport Formu düzenlenerek Personel Daire Başkanlığı’na müracaat edilir.
İngilizce İlgili Makam alabilir miyim?
İlgili Makamlar Türkçe Metin şeklinde düzenlenmektedir. Yeminli Mütercim Tercümanlara hazırlanan ilgili makamınızı istenilen dile çevrilmesini talep edebilirsiniz.
Kadro Derecemi nereden öğrenebilirim?
Akademik Personellerimiz özlük sisteminden ve kadrolarının bulunduğu Mutemetten Kadro derecelerini öğrenebilirler.
Pasaport Formuna nereden ulaşabilirim?
Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı sayfasından Kalite Başlığı altında Formlar kısmından Yeşil, Hususi (Gri) Pasaport Formlarına ulaşılabilirler.
Üniversitemizden emekli ve çeşitli nedenlerle ayrılan akademik personel için pasaport işlemleri nasıl yapılır?
Üniversitemizden emekli olmuş ya da çeşitli nedenlerle ayrılmış akademik personellerimiz pasaport formlarını doldurmadan önce ilgili makam almaları gerekmektedir. İlgili makam isteklerini Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına hitaben dilekçe ile mail yoluyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
Dilekçe ile başvurduğum ilgili makam başvurusu tarafıma ne şekilde ulaştırılır?
İlgili kişinin e-mail adresine elektronik posta yoluyla gönderilir.
2547 sayılı Kanun’un Ek-46. Maddesi uyarınca yapılan görevlendirmelere nereden başvuru yapılır?
Çalışmak istediğiniz Fakülteye başvuru evrakları (Doktora Derecesine Sahip Türk Veya Yabancı Uyruklu Nitelikli Araştırmacıların Yükseköğretim Kurumlarında Kısmi Zamanlı Görevlendirilmesine İlişkin Usul Ve Esaslar’da yer almaktadır.) bırakılır. Bu evraklar başvurulan birim aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilir. Üniversitemiz Yönetim Kurulunda uygun görülen görevlendirme üst yazısı ile söz konusu başvuru Yöksis üzerinden onaylanır ve YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.
YÖKSİS bilgi sistemine nasıl kayıt yaptırabilirim?
Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı İstatistik Birimine bizzat başvuru yaptığınızda kaydınız yapılacaktır.
Aldığımız pasaport formunun işlemlerini başka illerdeki Nüfus Müdürlüğüne yaptırabilir miyiz?
Aldığınız Pasaport Formu ile İstediğiniz ildeki herhangi bir nüfus müdürlüğüne başvuru yapabilirsiniz.
AKAP-DOSAP ve GEP Üniversite onay kısmını nasıl gerçekleştiriyoruz?
Yök tarafından yayınlanan Yükseköğretim Kurulu Uluslararası Araştırma Programları (Gep, Dosap, Akap) Başvuru Kılavuzunda yer alan belgeleri YÖKSİS “YÖK Bursları ve Destekleri sekmesinden” başvuru sistemine ekledikten sonra evraklarınızı biriminiz aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına göndermeniz gerekmektedir. Görevlendirme talebiniz Üniversite Yönetim Kuruluna sunulur, uygun görülürse YÖK’e bildirilir ve Yöksis üzerinden sisteme yüklenen evrakların YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.
Ek-34 başvuruları nasıl yapılmaktadır?
Çalışmak istediğiniz birime başvuru evrakları (Doktora Sonrası Sözleşmeli Araştırmacı İstihdamı (Ek-34 Üncü Madde) Özgeçmiş Oluşturma Ve Başvuru Kılavuzunda yer almaktadır.) bırakılır. Bu evraklar görev almak istediğiniz birim aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına gönderilir. Üniversitemiz Yönetim Kurulunda uygun görülen görevlendirme üst yazısı ile söz konusu başvuru Yöksis üzerinden onaylanır ve YÖK tarafından uygunluk verilmesi beklenir.Öğretim Üyelerinin Uzun Süreli Görevlendirmeleri (7. yıl izni) için gerekli şartlar nelerdir?
Kadrosunun bulunduğu üniversitede veya 2809 sayılı Kanuna tabi başka bir devlet üniversitesinde toplan en az altı yıl ÖĞRETİM ELEMANI olarak çalışmış olmak şarttır.
Öğretim üyelerinin aylıklı görevlendirme süreleri 1 (bir) yılı aşamaz. Ancak, bu süre ilgilinin talebi ve üniversitesinin uygun görmesi halinde 1 (bir) yıl AYLIKSIZ olarak uzatılabilecektir.
Daha önce bu madde kapsamında görevlendirilen bir öğretim üyesinin yeniden görevlendirilme talebinde bulunması için üniversiteye dönüş tarihinden itibaren aylık ve yolluk talebi olması halindealtı yıl bulunmayanlar için ise 2 (iki) yıl görev yapmış olma şartı aranacaktır.
Uzun süreli görevlendirmelerde göre yapılan birime (Dekanlık, Enstitü, Yüksekokul) en az 45 gün önce gerekli belgelerle birlikte başvurmaları gerekmektedir.
Araştırma Görevlilerinin yurt dışında görevlendirilmeleri nasıl yapılır?
15/1/2023 32074 sayı ile Resmi Gazete yayımlanan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının Yurtiçinde ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik uyarınca araştırma görevlilerine 1 (bir) yıla kadar yurtdışında uzun süreli görevlendirme yapılabilir. Ancak bu görevlendirmeler görev yapmakta oldukları (atandıkları) maddeye göre bazı değişikler göstermektedir.
2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesi kapsamında atanan Araştırma Görevlileri en az bir yıl görev yapmış olmak şartıyla yurt dışında en fazla BİR YILA kadar AYLIKLI olarak görevlendirilebileceklerdir. Yurt dışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda İKİ YILI geçemez.
2547 Sayılı Kanun'un 50/d maddesi uyarınca görev yapmakta olan Araştırma Görevlileri yurt dışında uzun süreli görevlendirilebilirler mi?
2547 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında atanan araştırma görevlileri, üniversiteyedöndüklerinde mecburi hizmet yükümlülüklerini yerine getirebilecek yeterli çalışma süresine sahip olması hususu gözetilerek üniversitede en az bir yıl görev yapmış olmak şartıylayurt dışında en fazla ALTI AYA kadar AYLIKLI olarak görevlendirilebilirler. Yurt dışında görevlendirme süreleri kısa süreli görevlendirmeler de dâhil olmak üzere toplamda BİR YILI geçemez.
Devlet memurunun yıllık izin ve mazeret izin süresinin Başbakanlıkça verilen idari izin ile Ulusal Bayram ve genel tatil günlerine rastlaması durumunda, bu sürelerin yıllık veya mazeret izin sürelerinden düşülebilir mi?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ‘’İzin’’ başlıklı 23 üncü maddesinde ; Devlet memurları, bu kanunda gösterilen süre ve şartlarla izin hakkına sahiptirler.hükmü Çalışma Saatleri başlıklı 99 uncu maddesinde Memurların haftalık çalışma süresi genel olarak 40 saattir. Bu süre Cumartesi ve Pazar Günleri tatil olmak üzere düzenlenir.
Anılan Kanunun 103 maddesinde : Yıllık izinler, amirin uygun bulacağı zamanlarda, toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım kullanılabilir. Birbirini izliyen iki yılın izni bir arada verilebilir.Cari yıl ile bir önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer.
Ayrıca, Başbakanlık Genelgeleri ile Cumhuriyet, Ramazan ve Kurban Bayramı tatili gibi belirli dönemlerde hizmetlerin aksatılmaması, zorunlu hizmetlerin yürütülmesi için asgari seviyede eleman bulundurulması kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşundaki bütün çalışanlar idari izinli sayılabilmektedir.
Bu itibarla; yıllık izin verilirken yıllık izin süreleri içeresinde kalan ve mesai günlerine denk gelen Ulusal Bayram, genel tatil günleri ile Başbakanlıkça idari izinli sayılan sürelerin yıllık izine dahil edilmemeli, yıllık izin verildikten sonra Başbakanlıkça idari izinli sayılan sürelerin yıllık izin süreleri içerisinde kalması ve mesai günlerine denk gelmesi halin de ise bu sürelerin yıllık izin süresinden düşülmesi ve daha sonra amiri tarafından uygun görülen zamanlarda memura 657 sayılı Kanunun 103 üncü maddesine göre kullandırılması gerekmektedir.
657 sayılı Kanunun 104 üncü maddesinde belirlenen mazeret izinlerinin izin hakkını doğuran olayı müteakiben kullanılması gerektiğinden kullanılmayan izinlerin daha sonra başka bir zamanda kullandırılmasına imkan bulunmamaktadır.
Refakat İzni nasıl kullanılır? , Raporda bulunması gereken ifadeler nelerdir ? ve Raporda refakatçinin adı ve soyadının bulunulması gerekli midir?
Memurlara 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesinin son fıkrası uyarınca izin verilebilmesi için memurun;
a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin,
b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin,
ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.
(2) Birinci fıkra çerçevesinde düzenlenecek ve refakat sebebiyle izin verilmesine esas teşkil edecek sağlık kurulu raporunda; refakati gerektiren tıbbî sebepler, refakat edilmediği takdirde hayatî tehlike bulunup bulunmadığı, sürekli ve yakın bakım gerekip gerekmediği, üç ayı geçmeyecek şekilde refakat süresi ve varsa refakatçinin sahip olması gereken özel nitelikler yer alır. Gerekli görülmesi hâlinde üç aylık süre aynı koşullarda bir katma kadar uzatılır.
(3) Aynı kişiyle ilgili olarak aynı dönemde birden fazla memur refakat izni kullanamaz.
(4) Aynı kişi ve aynı vakaya dayalı olarak verilecek refakat izninin toplam süresi altı ayı geçemez.
(5) İzin süresi içinde refakati gerektiren durumun ortadan kalkması hâlinde memur iznin bitmesini beklemeksizin göreve başlar. Bu durumda veya izin süresinin bitiminde, göreve başlamayan memurlar izinsiz ve özürsüz olarak görevlerini terk etmiş sayılarak haklarında 657 sayılı Kanun ve özel kanunların ilgili hükümlerine göre işlem yapılır.
(6) Refakat izni kullanılırken memurun aylık ve özlük hakları korunur. hükmü yer almaktadır.
Bu itibarla Devlet memurlarına 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesinin son fıkrasına göre refakat izninin üç aya kadar verileceği, gerek görülmesi halinde üç aylık sürenin aynı koşullarda bir katına katar uzatılabileceği belirtilmiştir. Ayrıca bu fıkrası uyarınca verilen iznin bitiminden itibaren, sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, istekleri üzerine onsekiz aya kadar aylıksız izin verilebilir.
Ayrıca sağlık kurulu raporunda; refakati gerektiren tıbbi sebepler, refakat edilmediği takdirde hayati tehlike bulunup bulunmadığı, sürekli ve yakın bakım gerekip gerekmediği ifadelerin yer alması gerektiği raporda bu ifadelerden herhangi birinin bulunmaması halinde Devlet memuruna refakat izni verilmesine imkan bulunmamaktadır Refakat sebebiyle izin verilmesine esas teşkil edecek sağlık kurulu raporunda refakatçinin adı ve soyadının yazılmasına gerek bulunmamaktadır.
Aylıksız izinde iken doğum yapacak olan memura, göreve başlamadan doğum öncesi ve sonrası analık izninin verilebilirmi?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 108 inci madde kapsamında aylıksız izinli olan memurun izin süresi içinde doğum yapacak olması sebebiyle aylıksız iznini keserek göreve başlama şartı aranmaksızın analık iznini kullanmak istemesi halinde kendisine doğum öncesi ve doğum sonrası analık izni verilebilecektir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125/E-d maddesindeki; Özürsüz olarak bir yılda toplam 20 gün göreve gelmemek hükmünde yer alan bir yıldan kasıt nedir?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125/E-d maddesindeki ifadeden olay tarihinden yani devamsızlık yapılan son günden itibaren geriye doğru bir yıllık zaman diliminin işleme esas alınması gerekmektedir.
**
Askere gideceğim ne yapmalıyım?
Askere sevk çağrı pusulasını aldığınızda bir dilekçe ile görev yaptığınız birim aracılığı ile resmi işlemleri başlatmalısınız.
Askerliğimi bitirdim ne yapmalıyım?
Terhis belgesi ile birlikte görev yaptığınız birime giderek göreve başlama isteğinizi bildiren dilekçe ile (burada dikkat edeceğiniz nokta terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde başlamanız gerekmekte olduğu ve en erken de terhis tarihinden sonraki ilk iş günü işe başlayabileceğinizdir.) başvurmanız gerekmektedir.
Askerlik borçlanması yapmam halinde, sigortalılık başlangıç tarihinde herhangi bir değişiklik olur mu?
Askerlikte geçen hizmet süreleriniz, sigortalılığınızın başlangıç tarihinden önce ise; sigortalılık başlangıç tarihi, borçlandırılan süre kadar geriye götürülmektedir.
Memuriyet öncesi askerlik yaptım. Yapmış olduğum askerlik hizmetimden dolayı yıllık izin hakkım bulunmakta mıdır?
657 sayılı Kanunun "Yıllık izin" başlıklı 102 nci maddesinde, "Devlet memurlarının yıllık izin süresi, hizmeti 1 yıldan on yıla kadar (On yıl dahil) olanlar için yirmi gün, hizmeti on yıldan fazla olanlar için 30 gündür. Zorunlu hallerde bu sürelere gidiş ve dönüş için en çok ikişer gün eklenebilir." ve aynı Kanunun 103 üncü maddesinde de, "Yıllık izinler, amirin uygun bulacağı zamanlarda, toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım kullanılabilir. Birbirini izliyen iki yılın izni bir arada verilebilir. Cari yıl ile bir önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer." hükmü yer almaktadır. 154 seri no'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde de "Yıllık izin sürelerinin hesabında, hangi statüde olursa olsun kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçmese dahi Devlet memurlarının kazanılmış hak aylıklarında değerlendirilen hizmet sürelerinin dikkate alınması," gerektiği belirtilmektedir. Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 83 ve 84 üncü maddelerinde muvazzaf askerlikte geçen sürelerin ilgililerin kazanılmış hak aylık ve derecelerinde değerlendirileceği hükme bağlanmıştır.
Yukarıda yer verilen hükümler çerçevesinde; memuriyete girmeden asteğmen olarak görev yapan ve muvazzaf askerlik hizmeti ile birlikte bir yıllık hizmet süresini dolduran aday Devlet memuruna 657 sayılı Kanunun mezkur hükümleri uyarınca yıllık izin verilebilir.
Babalık ve Ölüm izni kaç gündür?
Memura, eşinin doğum yapması hâlinde, isteği üzerine on gün babalık izni; kendisinin veya çocuğunun evlenmesi ya da eşinin, çocuğunun, kendisinin veya eşinin ana, baba ve kardeşinin ölümü hâllerinde isteği üzerine yedi gündür.
Doğum sonrası ücretsiz izin nedir? Ne zaman başlar ve biter?
Doğum yapan memura isteği üzerine on iki aya kadar verilen aylıksız izin hakkı yirmi dört aya çıkarılmış ve eşi doğum yapan memura da isteği üzerine yirmi dört aya kadar aylıksız izin hakkı tanınmıştır. Doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi, doğum sonrası analık izninin bitimi; eşi doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi ise doğum tarihi olarak belirlenmiştir.
Analık izin sürem ne kadardır?
Kadın memura; doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam onaltı hafta süreyle analık izni verilir. Çoğul gebelik durumunda, doğum öncesi sekiz haftalık analık izni süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesine kadar sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hâlinde doğumdan önceki üç haftaya kadar kurumunda çalışabilir. Bu durumda, doğum öncesinde bu rapora dayanarak fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir.
Doğum öncesi analık izninin başlaması gereken tarihten önce gerçekleşen doğumlarda ise doğum tarihi ile analık izninin başlaması gereken tarih arasındaki süre doğum sonrası analık iznine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir..) Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşlerine, çocuğun teslim edildiği tarihten itibaren sekiz hafta süre ile izin verilir. Bu izin evlatlık kararı verilmeden önce çocuğun fiilen teslim edildiği durumlarda da uygulanır.
Süt izni ne kadardır?
Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır.
Süt izninin, kadın memurun çocuğunu emzirmesi için günlük olarak kullandırılması gereken bir izin hakkı olması sebebiyle bu iznin birleştirilerek sonraki günlerde kullandırılmasına imkan bulunmamaktadır.
Ücretsiz izin dönüşü işe başlamak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?
Tüm ücretsiz izin dönüşlerinde (Askerlik, doğum, 39. mad. görevlendirilmesi vb.) görev yaptığınız birime giderek göreve başlamayı istediğinize ait dilekçenizi veriniz.
Yarım gün izni ne zaman başlar? Yarım gün izni ile süt izni birlikte kullanılabilir mi? Ne kadar yarım gün izni kullanılır?
Doğum sonrası analık izni süresi sonunda kadın memur, isteği hâlinde çocuğun hayatta olması kaydıyla analık izni bitiminde başlamak üzere ayrıca süt izni verilmeksizin birinci doğumda iki ay, ikinci doğumda dört ay, sonraki doğumlarda ise altı ay süreyle günlük çalışma süresinin yarısı kadar çalışabilir.
Çoğul doğumlarda bu sürelere birer ay ilave edilir. Çocuğun engelli doğması veya doğumdan sonraki on iki ay içinde çocuğun engellilik durumunun tespiti hâllerinde bu süreler on iki ay olarak uygulanır. Üç yaşını doldurmamış bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşleri de, istekleri üzerine (A) fıkrası uyarınca verilen sekiz haftalık iznin bitiminden itibaren bu haktan aynı esaslar çerçevesinde yararlanır. Memurun çalışacağı süreler ilgili kurum tarafından belirlenir.
Memurun hastalığının "uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren hastalık" kapsamında olup olmadığı nasıl tespit edilir?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesinde, "Memura, aylık ve özlük hakları korunarak, verilecek raporda gösterilecek lüzum üzerine, kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde onsekiz aya kadar, diğer hastalık hâllerinde ise oniki aya kadar izin verilir. Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü tedavi süreleri, hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır. Bu maddede yazılı azamî süreler kadar izin verilen memurun, bu iznin sonunda işe başlayabilmesi için, iyileştiğine dair raporu (yurt dışındaki memurlar için mahallî usule göre verilecek raporu) ibraz etmesi zorunludur. İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık kurulu raporu ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen süreler kadar uzatılır, bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında emeklilik hükümleri uygulanır…" hükmü yer almaktadır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 108/E maddesinde düzenlenen aylıksız izni nasıl kullanabilirim?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 108/E maddesinde; "Memura, yıllık izinde esas alınan süreler itibarıyla beş hizmet yılını tamamlamış olması ve isteği hâlinde memuriyeti boyunca ve en fazla iki defada kullanılmak üzere, toplam bir yıla kadar aylıksız izin verilebilir. Ancak, sıkıyönetim, olağanüstü hâl veya genel hayata müessir afet hâli ilan edilen bölgelere 72 nci madde gereğince belli bir süre görev yapmak üzere zorunlu olarak sürekli görevle atananlar hakkında bu bölgelerdeki görev süreleri içinde bu fıkra hükmü uygulanmaz." hükmü yer almaktadır.
108/E Maddesi uyarınca izin kullanmak için mazeret şart mıdır?
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aylıksız izinlerin sayıldığı 108/E deki izin mazeret sebebiyle alınan bir izin değildir. Kanunda bu iznin alınabilmesi için bir sebep de şart koşulmamıştır. Burada memurun isteği ve kurumun uygun görmesi yeterlidir.
Ücretsiz izinde geçen süreler borçlanılırsa emeklilik yaşı değişir mi?
Emeklilik hizmet ve yaş hesabı, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun yürürlüğe girdiği 2008 yılı Ekim ayı başından önce devlet memurluğu pozisyonunda olanlar için 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre yapılmaktadır. 8.9.1999 tarihinden önce çalışma hayatına başlayan ve devlet memuru olanlar açısından, 5434 sayılı Kanunun Geçici Madde 205'de yer alan yaş gruplarını doldurmaları, kadınlar için 20, erkekler için ise 25 hizmet yıllarını tamamlamaları gerekmektedir. Geçici Madde 205'e göre yaş hesaplanmasında esas alınan tarih bu maddenin yürürlüğe girdiği 23.05.2002 (takip eden aybaşı olan 14.6.2002) tarihi olmaktadır. Bu tarihten önce geçen borçlanmaya esas süreler (Ücretsiz izin süreleri, askerlik süreleri gibi borçlanılması koşuluyla hizmete ilave edilecek süreler) borçlanılırsa toplam hizmet sürelerine dahil edilerek yaş hesabı yapılır ve emeklilik yaşını daha öne alınmasına katkı sağlar.
Kamuda geçmese dahi kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilen süreler nelerdir?
Memuriyet dışında geçen hizmetlerin değerlendirilmesi, 657 sayılı Kanunun 36/C maddesinde açıklanmıştır. Buna göre memuriyet dışındaki sürelerin değerlendirilmesi hizmet sınıfına göre değişmektedir. 657 sayılı Kanunun 36/C maddesine göre memuriyet dışındaki serbest olarak çalışılan veya resmi ve özel sektörde geçen süreler, Teknik Hizmetler, Sağlık Hizmetleri, Avukatlık Hizmetleri sınıfları ile Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında ve basınla ilgili kadrolarda çalışanlar için değerlendirilir. 657 sayılı DMK 83 ve 84 üncü maddeleri uyarınca askerlik süresi SGK borçlanılmasına bakılmaksızın Kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilmektedir. 657sayılı Kanunun 108 inci maddesinin B bendi uyarınca doğuma bağlı verilen aylıksız izin süreleri de kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilmektedir.
Kimler hususi damgalı pasaport (Yeşil Pasaport) alabilirler?
5682 Sayılı Pasaport Kanununa göre;
a) Birinci (1.), ikinci (2.) ve üçüncü (3.) derece kadrolarda bulunan ve bu kadrolar karşılık gösterilmek suretiyle sözleşmeli personel olarak çalıştırılan Devlet Memurları ve diğer Kamu Görevlilerine, sözleşmeli personel olarak çalıştırılıp, kadro karşılıkları olmayan ancak T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilip emekli kesenekleri, bu derecelerden kesilmek suretiyle çalıştırılan Devlet Memurları ve Diğer Kamu Görevlilerine,
b) Bunlardan emeklilik veya çekilme sebepleri ile vazifelerinden ayrılmış olanlara,
c) Bugün birinci, ikinci ve üçüncü derece kadroda bulunanlar ile aynı hizmet süresi ve aynı unvanda bulunup bulunanların eşlerine, Hususi Damgalı Pasaport (Yeşil Pasaport) almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine başkası ile evlenmemiş ise,
d) Hususi Damgalı Pasaport alabilecek durumda bulunanların eşlerine, Hususi Damgalı Pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine başkası ile evlenmemiş ise,
e) Hususi damgalı pasaport alabilecek durumda bulunanların ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına,
verilir.
Hizmet damgalı (Gri) pasaport alabilmek için Rektörlüğümüze müracaat nasıl yapılır?
Öncelikle yurtdışında görevlendirildiğine Rektörlük Makam Olurunun alınmış olması gerekir. Görevlendirme yapıldıktan sonra Personel Daire Başkanlığımızın https://personel.gazi.edu.tr/ adresinde formlar bölümünde bulunan Hizmet (Gri) Pasaport Formu düzenlenerek Personel Daire Başkanlığı’na müracaat edilir.
Adlarına hizmet damgalı pasaport düzenlenen görevli, eş ve çocuklarının görevle ilgili seyahatini tamamlamasını takiben, geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaportların Personel Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.
Emeklilik olunabilecek yaş ve hizmet süresi nasıl belirlenir?
Her bir personelin işe giriş tarihi, hizmet süreleri ve cinsiyetlerine göre emeklilik yaş ve hizmet süresi farklılık gösterdiğinden Rektörlüğümüz Personel Daire Başkanlığına şahsi olarak müracaat edilmesi gerekmektedir.
Devlet Memurlarına bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından verilecek raporların toplamı kaç gündür ?
Memurlara bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından verilecek raporların toplamı kırk günü geçemez. Bu süreyi geçen hastalık raporları sağlık kurulunca verilir. Tek hekimlerin değişik tarihlerde düzenledikleri hastalık raporlarında gösterdikleri zorunluluk üzerine yıl içinde toplam kırk gün hastalık izni kullanan memurların, o yıl içinde bu süreyi aşacak şekilde tek hekimlerden aldıkları ilk ve müteakip raporların geçerli sayılabilmesi için bunların resmî sağlık kurullarınca onaylanması gereklidir.
Devlet Memurları hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin ne zaman teslim etmelidir ?
Memurlar hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla bağlı olunan disiplin amirine intikal ettirilmesi; örneği gönderilmiş ise, rapor süresi sonunda raporun aslının teslim edilmesi zorunludur. Yıllık iznini yurtdışında geçiren memurların aldıkları hastalık raporları, dış temsilciliklerce onaylanmalarını müteakip en geç izin bitim tarihinde disiplin amirlerine intikal ettirilir. Geçici görev veya vekâlet sebebiyle diğer kurumlarda görevli memurlara görev yaptıkları kurumların izin vermeye yetkili amirlerince, yurtdışında geçici görevli memurlara ise misyon şeflerince hastalık izni verilir.
Hastalık izni verilebilmesi için hastalık raporlarının, geçici görev ve kanunî izinlerin kullanılması durumu ile acil vakalar hariç, memuriyet mahallindeki veya hastanın sevkinin yapıldığı sağlık hizmeti sunucularından alınması zorunludur.
Ayrıca Hastalık raporlarının fenne aykırı olduğu konusunda tereddüt bulunması hâlinde, memur hastalık izni kullanıyor sayılmakla birlikte Sağlık Bakanlığınca belirlenen ve memurun bulunduğu yere yakın bir hakem hastaneye sevk edilir ve sonucuna göre işlem yapılır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.