Daire Başkanımız Emre YILDIRIM ile Şube Müdürleri Kadir ATAKUL, Ayça TUNÇAY, Onur Sami TURAN' ın katılımlarıyla 17 Kasım 2025 tarihinde Pazartesi günü 10.00–10.45 saatleri arasında Hedef Salonunda, Eczacılık Fakültesi idari personeline yönelik olarak "Gazi Üniversitesi Başarı, Üstün Başarı ve Ödül Yönergesi" hakkında bilgilendirme toplantısı yapıldı. Toplantıya, Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erden BANOĞLU, Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Fatma Nur TUĞCU DEMİRÖZ, Doç. Dr. Onur Kenan ULUTAŞ ve Fakülte idari personeli katılmışlardır.
Toplantıda, Şube Müdürü Kadir ATAKUL "Gazi Üniversitesi Başarı, Üstün Başarı ve Ödül Yönergesi"nin Birinci Bölümünde Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar, İkinci Bölümünde Başarı Belgesi Verilmesi ve Başarının Değerlendirilmesi, Başarı Belgesi Verilmesi Teklif Edilecek Personelde Aranan Nitelikler, Başarı Belgesi Değerlendirmede Ölçüt Puan Tablosunu Düzenleyen Kişiler, Başarı Belgesi Verilmesi, Üçüncü Bölümde Komisyon, Komisyonun Çalışması, Üstün Başarı Belgesi Verilmesi ve Ödüllendirme, Dördüncü Bölümde ise Son Hükümler konu başlıkları olmak üzere detaylı bilgilendirme sunumu yaptı. Bahsi geçen sunumda;
1. Sistem ve Mevzuatın Genel Çerçevesi
2011 yılına kadar kullanılan sicil raporlarının kaldırılmasıyla birlikte başarı belge odaklı bir değerlendirme sisteminden uzaklaştığını,
Devlet Personel Başkanlığı onayıyla 2018 yılından itibaren uygulamaya alınan Başarı – Üstün Başarı Belgesi ve ödüllendirme sistemi, üniversite idari personelinin performansını somut, ölçülebilir kriterlere göre değerlendirmeyi amaçlandığını,
Başarı belgesi için en az 80 puan, üstün başarı belgesi için ise üç başarı belgesi şartının bulunduğunu, Üstün başarı belgesi sonrası personele mevzuat doğrultusunda aylık brüt ücretin %200’üne kadar ödül verildiğini,
2. Puanlama Kriterleri
Puanlama sisteminin üç ana başlık altında yürütüldüğü;
a) Mali Tasarruf ve Kamu Faydasına Katkı
b) Proje ve Yazılım Geliştirme Katkıları
c) Davranışsal ve Disiplin Ölçütleri
3. Komisyon Yapısı ve Süreç İşleyişi
Değerlendirme Komisyonu; Rektör Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter, Personel Dairesi Başkanı, Strateji Geliştirme Daire Başkanı ve Hukuk Müşavirinden oluştuğunu, Sekretarya hizmetlerinin Personel Dairesi Başkanlığı tarafından yürütüldüğünü,
Değerlendirmeleri birimler bazında yapacak yöneticilerin bahsi geçen yönetmeliğin 7. Maddesinde ifade edildiğini,
Değerlendirme Komisyonunun, birimlerden gelen teklifleri incelediğini ve eksik belgelerin bir ay içinde tamamlanmak üzere süre verildiğini,
Komisyon kararlarının Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayına sunulduğunu ve onay sonrası ödüllendirmenin kesinleşmekte olduğunu,
4. Tespit Edilen Uygulama Sorunları
Fakültelerden yeterli sayıda teklif ve öneri gelmemesi nedeniyle sistemin yaygın şekilde işletilemediği
5. Sistemin Amaçları ve Beklenen Etkiler
İdari personelin yaptığı katkıların görünür kılınması, motivasyonunun artırılması ve kurumsal aidiyetin güçlendirilmesinin hedeflendiğini,
Performansa dayalı, adil, şeffaf ve standart bir değerlendirme kültürünün oluşturulmasının amaçlandığını,
Üniversitenin idari, akademik ve öğrenci ayağının birlikte kurumu ayakta tuttuğunun, ve idari personelin güçlendirilmesinin kurumsal başarıya katkı sağlayacağını,
6. Geliştirme ve Yaygınlaştırma Vizyonu
Sahaya inilerek bilgilendirme faaliyetlerinin artırılması, fakültelerle iletişimin güçlendirilmesi ve eğitim toplantılarının düzenlenmesinin planlandığını Yönergedeki puanlama tablolarının alt başlıklar bazında standartlaştırılması ve somut veri toplama süreçlerinin geliştirilmesinin hedeflendiği, idari personelin de değerlendirme sisteminin oluşturulmasının öngörülebileceğini, İfade etti. Kadir ATAKUL’un katılımcıların sorularını da yanıtlamasını müteakip toplantı sona erdi.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.